♥ Läs mina inlägg ♥

Alla inlägg under augusti 2013

Av Elin ♥ - 25 augusti 2013 17:55

Detta temat var väl helt okej. Kanske inget jag skulle vilja ställa upp på men..  


 


Bakgrunden:


 

Tycker bakgrunden var helt ok, kläderna helt ok, animeringarna coola!   (bra att ha i filmer)..

Så jag ger detta temat 3/5!   Vad tycker ni??  


 

Av Elin ♥ - 25 augusti 2013 15:24

Heeej! 


Jag är ju sjuk som ni kanske vet. (Är på bättringsvägen, men jag är inte helt frisk än)

Så jag tänkte titta lite på film då!   Har hittat en JÄTTEBRA sida som heter "Swefilmer.com", och där kan man se typ MASSOR av filmer! Man kan registrera sig och välja språk, så blir nästan alla filmer på det språket, och det är gratis också!   (Hahah, det där lät ju lite "reklam-aktigt"..)


Men iaf, då tittade jag på en film som heter Spirited away, och det är då en japansk film. (men jag såg den på svenska) Jag har sett den förut hos min kompis, men det var typ 1½ år sedan, så jag kom inte ihåg så JÄTTEMYCKET av den.  


 


Filmen handlar om Chihiro som tillsammans med sina föräldrar flyttar ut på landet. På vägen till familjens nya hus hamnar de framför en tunnel, efter att Chihiros självsäkre far försökt ta en genväg. Föräldrarna blir nyfikna och vill se vad som är på andra sidan av tunneln, och Chihiro följer med. Vad de inte är medvetna om är att de nu vandrar in i andarnas och spökenas värld. Föräldrarna förvandlas till grisar efter att de satt i sig av maten de funnit längs en liten stadsgata som tycks vara öde. Det är den emellertid inte, då den ligger i anslutning till ett stort badhus dit Japans andar och gudar på natten beger sig för att tvätta sig. Chihiro tvingas ta tjänst i badhuset, i sitt letande efter ett sätt att förvandla sina föräldrar till människor igen.  (ja, jag tog texten från Wikipedia)

 

Men jag tycker det är värt att se den! Ger den 9/10, eftersom att det är lite tråkigt slut.. (det slutar både bra och dåligt i slutet)

 

 

Av Elin ♥ - 25 augusti 2013 09:47

Heej!  


Ni har väl inte glömt bort frågestunden här på bloggen? För jag vill VÄLDIGT gärna att ni ska skriva frågor till mig..! Det finns en länk i menyavdelningen som ser ut såhär annars: 


 

Och den är ju typ högst upp i menyavdelningen så den kan nog inte vara så svår att hitta.   Och om ni inte pallar leta efter den, så kan ni klicka HÄR för att komma till frågestunden!   Och du ställer frågorna i DET inlägget ELLER i frågerutan!   


Snälla, skriv frågor! Vi säger att jag avslutar frågestunden när 5 stycken har ställt frågor (OLIKA PERSONER) Just nu är det 2, men 3 till av er som läser bloggen måste väl klara det?  


Vill ni att jag ska skippa frågestunden, pga att ingen av er pallar fråga något? Vill helst inte behöva göra det, beror faktiskt helt och hållet på er om jag ska svara eller inte..


 

Btw, ni får ställa hur många frågor ni vill! :3

Av Elin ♥ - 23 augusti 2013 19:39

Är sjuk idag.. -.- (har feber) Och SÅKLART så blir jag ju det precis efter att skolan har börjat..   Igår på gympan så kände jag mig jättetrött + jättevarm även fast jag INTE ETT DUGG var svettig, så då fick jag sitta på bänken medans dom andra hade gympa..   Skulle egentligen vart med en som heter Jessica efter skolan men det blev ju inte så pga att jag inte mådde bra.. :/ Fast tur bara att jag gick till skolan igår, för då cyklade vi till Rosenlundsbadet i Jönköping!  



Det gick ju såklart lite trögt att cykla hem igen, men det gick ju bra.   Såg dessutom några från min gamla skola på vägen hem.


Men imorgon så kommer inte jag kunna rida heller, synd eftersom att det ju är första ridlektionen.. :C


 

Av Elin ♥ - 21 augusti 2013 20:58

Jag har inte bloggat lika mycket pga att skolan ju har börjat och idag så hängde jag med några kompisar efter skolan. Ville bara att ni skulle veta det!  

Av Elin ♥ - 21 augusti 2013 20:32

Eftersom att skolan började igår, så tänkte jag göra en liten outfit!  Den är rätt enkel, så man skulle kunna ha liknande kläder till skolan!


 

Har även gjort en look på den! Gilla/köp den gärna!  


 

Av Elin ♥ - 20 augusti 2013 19:51

Heeej!  


Idag var det första skoldagen för mig i 5:an!   Jag började på en ny skola, och ärligt talat.. jag längtar faktiskt tills nästa dag.. FÖR DET VAR HUR KUL SOM HELST!  Hahah, jag och 3 andra tjejer blev bästisar på typ 5 minuter.. O.o 

Kan visa vårat schema för idag:


 


Och så bra som jag är så kommer jag ju försent två gånger idag + missar andra rasten. -.-


Vilken klass började/börjar ni??  


 

Av Elin ♥ - 16 augusti 2013 22:06

Heeej!


Som ni märkt att under tiden jag har vart i Östersund så har det vart lite "Bad update" :C Ber så hemskt mkt om ursäkt, men har helt enkelt inte haft tid att blogga regelbundet, eftersom vi ju träffar massa släkt, åker iväg och gör roliga saker, vi har haft 2 fester osv! Men imorn ska jag åka hem!   Men det kommer tyvär inte bli någon bloggning imorgon eftersom att jag ska sitta i bilen typ hela dagen (och i bilen har man ju inget nätvärk)


Hare bra sålänge!  


 

Btw, glöm inte att ställa frågor till frågestunden!


Heeejj! Kul att du kollade in min blogg!

Presentation ♥


Heej! Jag är en tjej på 12 vintrar, och på msp heter jag Eiin. och är i level 16 :3
Jag började blogga den 12 augusti 2011! c:
Mina bilder/headers gör jag alltid i Photoshop elements 10!
Hoppas att ni gillar bloggen! :)

Sök i bloggen ♥

Fråga mig ♥

138 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken level är du i på msp?
  1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
  10
  11
  12
  13
  14
  15
  16
  17
  18
  19
 Högre level

Länkar ♥

Kategorier ♥

Kalender ♥

Tidigare år ♥

Senaste inläggen ♥

Arkiv ♥

Håll reda på tiden! =)

 

instagram

RSS ♥







Lucky Charms Rainbow







Ovido - Quiz & Flashcards